Fibromyalgie
Fibromyalgie site Lid worden  l  Agenda  l  Archief  l Contacteer VLFP

Fibro forum  Sitemap   FAQ   Zoeken  
Dit is het oude fibroymalgie forum van V.L.F.P. Hier kunt u enkel nog de berichten nalezen.
Om te registreren, deel te nemen en vragen te stellen, ga naar ons nieuwe forum www.vlfp.be/cvs 

werk
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Fibromyalgie forum forum index -> Mijn eerste klachten ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
johnny
Erkend Forum Lid

Woonplaats * : Tongeren

BerichtGeplaatst: Do 07 Mei 2009 10    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo beste mensen .
als ik dat hier alle maal zo lees .
moet ik nog niet veel klagen .
daar ik een begrip vol vrouwtje heb waar ik voorlopig mijn verhaal aan kwijt kan .
Ik vrees ook wel dat ik mijn job ga verliesen .
daar ik vrachtwagen bestuurder ben
en dit alles door een stomme val op een zondag morgen .
ga volgend week nog eens met de huisdokter praten en zien wat die er van vindt .
Als ze afkommen van ander werk wat moet ik dan doen op mijn 51 ste en zonder diploma's .
in deze bare tijden .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thibbe123
Forum Lid

Woonplaats * : Wilrijk-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Do 07 Mei 2009 19    Onderwerp: Reageer met quote

Hey,

Het gaat momenteel iets beter.
Smile
De zeven dagen werken heb ik dan alweer overleefd maar het waren weer hectische dagen (o.a. ambulance en mug team moeten opbellen voor één van onze residenten en terwijl blijft je ander werk ook nog liggen).
Volgende week staan er weer zeven dagen op het programma. Confused

Ik ben nu zeven dagen thuis en die doen echt wel deugd.
Maar niettemin moest m'n appartementje eens grondig aangepakt worden dus dat werd gisteren en vandaag stevig poetsen (van onder tot boven, van links naar rechts, met nat en met de stofzuiger,...)

M'n pijp is nu wel helemaal uit maar ben wel trots op het resultaat. Wink
Anderzijds ben ik van de zeven dagen werken thuis gekomen met ontstekingen op de gewrichten (dat zei m'n kinesiste toch, 'k heb de indruk dat ze het beu is om me steeds weer te moeten oplappen voor de volgende reeks werkdagen, dit heeft ze me trouwens ooit ook eens gezegd, mensen 'k was daar toch een paar dagen niet goed van! Sad ) en deze grote poetsbeurt heeft er natuurlijk ook geen goed aan gedaan.

Desondanks de nodige afleiding thuis, dwalen m'n gedachten steeds af naar m'n werk, wat als.... Je mag er niet aan denken.

Ik wil jullie ook nog allemaal héél hartelijk bedanken voor jullie lieve mailtjes die ik hier lees. het geeft me echt een hart onder de riem!
En ik weet nu....als het me eventjes wat teveel wordt, dat ik hiet terecht kan.

Jullie zijn schatten!!!! Very Happy
70fast
Erkend Forum Lid

Woonplaats * : oostende

BerichtGeplaatst: Wo 18 Nov 2009 9    Onderwerp: Reageer met quote

ik werkte vroeger samen met mijn moeder voor dezelfde baas in dezelfde winkel en dat was eigenlijk ideaal daar ik zelf wat men uren kon regelen met mijn moeder. Maar plots kon ik de weekends niet meer aan en de eerstez maanden ging dat maar dan vond mijn ex-baas dat niet meer kunnen en begonnen de problemen. heb dan 8m aan de ziekenzorg gestaan waarvzn 3m zwangerschapsverlof en dan heb ik mijn ontslag gegeven . had wel derict ander werk maar dit is ondanks het maar parttime is veel zwaarder werk in vergelijking. dus achter iedere halve dag werken heb ik een volledige dag nodig om te herstellen zeker in de winter. Maar het ergste van alles vind ik dan niet de pijn maar daardoor kan ik die dag niet alleen voor mijn kleine meid zorgen. ben dan veel te bang dat ik haar zou laten vallen of zo omdat ik dan veel krachtverlies in mijn armen heb.
ils
Forum Writer

Woonplaats * : westerlo - kempen

BerichtGeplaatst: Wo 18 Nov 2009 10    Onderwerp: Reageer met quote

lotgenoten, wisten jullie dat CVS behoort tot een arbeidshandicap?
Concreet betekend dit dat de VDAB vanaf nu bepaald wie een beroep kan doen op Bijzondere Tewerkstellingsondersteunende Maatregelen(BTOM)
voor verdere infofrmatie www.vdab.be/arbeidshandicap

Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee?
Naar boven
newbie
Gouden lid

Woonplaats * : West-vlaanderen

BerichtGeplaatst: Wo 18 Nov 2009 10    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="ils"]lotgenoten, wisten jullie dat CVS behoort tot een arbeidshandicap?
Concreet betekend dit dat de VDAB vanaf nu bepaald wie een beroep kan doen op Bijzondere Tewerkstellingsondersteunende Maatregelen(BTOM)
voor verdere infofrmatie [u]www.vdab.be/arbeidshandicap[/u]

Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee?[/quote]

nee, en had al eens rondgeneusd op vdab... als dit waar zou zijn, dan ga ik direct mijn baas aanspreken. Dan heb ik misschien minder kans om mijn job kwijt te geraken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
70fast
Erkend Forum Lid

Woonplaats * : oostende

BerichtGeplaatst: Wo 18 Nov 2009 11    Onderwerp: Reageer met quote

als ik dit zo allemaal lees voel ik mij schuldig dat ik klaag. zo slecht heb ik het eigenlijk nog allemaal niet. en ik heb een man die nog redelijk goed verdiend. alles gaat wel naar onze verbouwingen enzo maar dan nog.
voor alle mensen die het moeilijk hebben hou vol en lucht uw hart af en toe dat helpt echt. ondanks de verschillen maken we allemaal hetzelfde mee
Yvan De Schrijver
Forum Lid

Woonplaats * : Denderhoutem

BerichtGeplaatst: Di 19 Jan 2010 11    Onderwerp: Leven en Werken met Fbromyalgie Reageer met quote

Het is inderdaad geen lachertje. Mijn grootste klachten begonnen in 1995. Ik heb toen mijn broer verloren aan longkanker en enkele maanden nadien werd er bij klierkoorts, gevolgd door sarcoïdose van de longen vastgesteld.

Sindsdien ben ik steeds moe, uitgeput zelfs, heb ik regelmatig hoofdpijn, momenteel reeds een tijdje 18/18 tenderpoints en steeds meer psychisch in de put. Ikben in behandeling bij Professor de Vulder voor de pijnen en dokter Luc lambrechts die de diagnose stelde.

Zelf werk ik in de hulpverlening te Brussel op de 112 (diensten 100 en 101)
Ik voel dat ik ook dat nauwelijks volhou en binnen een kortere termijn zal moeten afhaken, alleen, verlies ik dan zoveel inkomen dat het moeilijk zal zijn om mijn gezin behoorlijk te onderhouden.

Mijn longcapaciteit is ondertussen ook gedaald tot 44 % en ik heb ook maag en slokdarmproblemen, winderigheid, spastisch colon en migraine. Hierdoor raak ik nu en dan in het ziekenhuis (baxters met pijnstillers) en regelmatiger met ziekteverlof. A typisch is ook dat ik buiten fibro ook bechterewpositief ben en erbuiten de gewone klachten ook degeneratie van mijn beendergestel is vooral ter hoogte van de heupen, nderrug, nek en vingers.

Niet prettig om erdoor te komenmaar wat doe je. Zelf ben ik al een paar keer in de tropen geweest en een combinatie van vocht en warmte doet er mij enorm goed, eens terug zijn ook de klachten er weer. Verhuizen naar de tropen ? Waarom niet, alleen...waar zal ik van leven he en wat met de opvoeding van de kinderen en de kansen die ze daar krijgen ??? Confused
Yvan De Schrijver
Forum Lid

Woonplaats * : Denderhoutem

BerichtGeplaatst: Do 21 Jan 2010 11    Onderwerp: Werken en leven met fibro Reageer met quote

Beste Lotsgenoten,

Ik werk inderdaad nog met mijn fibro, maar zit nu ook een weekje thuis. Regelmatig moet ik ziekteverlof opnemen en heb buiten mijn tenderpoints ook nog vaak last van andere kwaaltjes. Nu is mijn slokdarm ontstoken en heb ik enorme maaglast.

Ik heb al sinds 1995 die pijnen en voel dat er aan mijn arbeidssituatie stilaan een einde zal moeten komen. Ook al heb ik een zittende job, ik kan ook niet blijven zitten en moet elke 10 minuten even rechtstaan en rondlopen om dan terug vermoeid neer te zijgen.

Vaak zegt men niet degeneratief en "je kan er oud mee worden" Eén ding is zeker, indien je het in een ernstige mate hebt kan je er ieder geval niet blijven mee werken...

Iedereen veel sterkte toegewenst! Question
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Fibromyalgie forum forum index -> Mijn eerste klachten ...
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: