| | Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Dennis Gast
|
Geplaatst: Za 24 Jul 2004 21 Onderwerp: Guaifenesine |
|
|
Ik las dat guaifenesine een adequaat middel voor fibromyalgie zou zijn.
Graag zou ik horen welke ervaringen daar mee zijn. Kan iemand daar iets over zeggen?
In Nederland kan ik dit middel niet vinden. Kan iemand aangeven hoe ik aan dit middel kan komen?
Groet Dennis |
|
| Naar boven |
|
 |
cactus Forumverslaafd

Geregistreerd op: 16-12-2003 Berichten: 2301 Woonplaats * : lint( Antwerpen)
|
Geplaatst: Zo 25 Jul 2004 7 Onderwerp: |
|
|
Sorry Dennis, maar ik heb nog nooit van dat product gehoord.  |
|
| Naar boven |
|
 |
nijntje Gast
|
Geplaatst: Zo 25 Jul 2004 10 Onderwerp: |
|
|
ook nog nooit van gehoord...
sorry
liefs
Nijntje |
|
| Naar boven |
|
 |
Lutje Gast
|
Geplaatst: Vr 30 Jul 2004 17 Onderwerp: |
|
|
hallo dennis,
vraag het is aan de liga zelf, want zij weten hier meer over en kunnen u meer info verschaffen hierover.
ze zijn op maandag en woensdag telefonisch te bereiken.
kijk even op de homesite voor info.
groetjes Lutje. |
|
| Naar boven |
|
 |
Nitteke Forumverslaafd

|
Geplaatst: Za 31 Jul 2004 2 Onderwerp: |
|
|
Hallo Denis
Dit heb ik gevonden over die guaifenesine.
Pain Gone
Guaifenesine
MSM
Fibromed
Van deze middelen is het effect erg twijfelachtig doordat iedere vorm van wetenschappelijk bewijs van de blijvende werking voor Fibromyalgie ontbreekt.
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen een oplossing zoeken voor hun problemen is het vaak zo, dat acceptatie van het gegeven alsmede met het opbouwen van een nieuw leven met Fibromyalgie, op termijn de beste remedie is om weer betekenisvol en waardig door het leven te gaan.
Bron: Nationale Vereniging voor Fibromyalgiepatiënten
_________________ Al kunnen mijn ogen je niet meer zien, men hart vergeet je niet
http://spaces.msn.com/members/yanahsoma |
|
| Naar boven |
|
 |
christine VLFP Moderator
Geregistreerd op: 7-10-2003 Berichten: 412 Woonplaats * : VLIMMEREN (Beerse)
|
Geplaatst: Ma 02 Aug 2004 15 Onderwerp: vanuit jullie "liga" |
|
|
In één van onze vorig tijdschriften heeft een artikel gestaan over dit product, namelijk in nummer 51 van november 2002 (blz. 45 tot 4
Er staat ook een site vermeld: http://chronicfatigue.about.com als bron.
Degenen die dit artikel willen hebben kunnen altijd bellen of mailen naar het secretariaat. We kunnen dit oudere nummertje nog wel voor jullie vinden.
Groetjes
Christine, VLFP-medewerker |
|
| Naar boven |
|
 |
cactus Forumverslaafd

Geregistreerd op: 16-12-2003 Berichten: 2301 Woonplaats * : lint( Antwerpen)
|
Geplaatst: Di 03 Aug 2004 7 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Christine!!!!!!!!!!  |
|
| Naar boven |
|
 |
Dries Gast
|
Geplaatst: Vr 15 Apr 2005 16 Onderwerp: |
|
|
ik ben nu een week bezig met Guaifenesine in te nemen nadat ik een boek gelezen heb waar de hele theorie van Dr. St. Amand en zijn resultaten uit de doeken worden gedaan.
Het boek heet: Handboek ter verlichting van Fibromyalgie van Chet Cunningham. Dr St Amand heeft trouwens zelf ook een boek geschreven, samen met Claudia Craig Marek, dat heet: What the doctor may not tell you about Fibromyalgie.
Bij zijn onderzoek heeft hij vastgesteld als het op de "juiste manier" (!) wordt toegepast alle patiënten beterschap kennen. Sterker nog: bij 90% van de proefpersonen zijn alle symptomen verdwenen.
Het moet wel op de juiste manier toegepast worden en daarom zeg ik: ren niet allemaal snel snel naar de apotheek. Iedereen zit al lang met FMS en nog even geduld uitoefenen kan dus geen kwaad.
Ik zal zien hoe ik me binnen nog een week voel en dan geef ik misschien nog wat meer info
Ik heb alvast één van de beste weken in m'n moegetergde leven doorgemaakt en voor het eerst heb ik weer hoop op een toekomst
Het zwaarste moet trouwens nog komen, want het is de bedoeling dat de symptomen na enkele weken verergeren (jippie), waarna ze geleidelijk afnemen en dus uiteindelijk helemaal verdwijnen.
Wish me luck
Sterkte,
dries
neem hier eens een kijkje:
http://www.fibromyalgie.be/site/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=24&MMN_position=72:22 |
|
| Naar boven |
|
 |
Djembie Gouden lid
Geregistreerd op: 7-9-2007 Berichten: 157 Woonplaats * : 9280 Lebbeke
|
Geplaatst: Wo 12 Sep 2007 21 Onderwerp: |
|
|
Guaifenesine is een middel dat in hoestsiropen zit om de slijmen af te drijven.
Ik heb een voorschrift gekregen van mijn dokter om gelulen hiervan te maken van 300mg.
Vanaf volgende week ga ik ermee beginnen en ik hoop dat het een positief resultaat heeft, ik ben wel een beetje bang voor de bijwerkingen maar wie niet waagt niet wint. |
|
| Naar boven |
|
 |
Amy Gouden lid

|
Geplaatst: Do 13 Sep 2007 14 Onderwerp: |
|
|
Heb Guaifenesine opgezocht en mij blijkt het een beetje een gevaarlijk middel te zijn en is uitsluitend op recept te verkrijgen.
Een andere naam is Toplexil.
Niet gebruiken als men Astma heeft of als men zwanger is.
Mogelijke bijwerkingen:
- verminderd concentratievermogen
- droge mond(heb ik gekregen van NADH en geloof me het is geen lachertje en men geraakt er niet meer vanaf)
- duizeligheid
- gezichtsstoornissen
- maag-darmklachten
- overgevoeligheidverschijnselen(o.a voor licht= fotosesibilisatie)
- slaperigheid
- sufheid
- wisselwerking met andere medicijnen
Ik denk dat velen al enkele van deze klachten hebben,dus zou ik toch maar een beetje op mijn hoede zijn. _________________ Begin de dag met een goed voornemen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Djembie Gouden lid
Geregistreerd op: 7-9-2007 Berichten: 157 Woonplaats * : 9280 Lebbeke
|
Geplaatst: Za 15 Sep 2007 16 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is toplexil ook een hoestsiroop, als ge naar de fles van vicks hoestsiroop kijkt zie je dat er ook guaifesamine in zit.
Als ge al die bijwerkingen leest zou je al beginnen bibberen en beven op voorhand!!
Maar als ik naar de bijwerkingen kijk van de antidepressiva die men mij ook voorgeschreven heeft.....???!!!!!ook niet om mee te lachen!!
Begin nu weer te twijfelen of ik er wel mee zou beginnen.
Ben wel begonnen met carnitine (stond ook in vlfp tijdschrift), heb meer energie nu,ook een probleem want dan wil je meer doen en ben je ook moe en heb je spierpijnen.......
Niet gemakkelijk,iedereen is hier precies op zoek naar een middeltje om zich beter te voelen er zal er wel eens eentje tussenzitten zeker die een oplossing zal vinden?
Hoop doet leven  |
|
| Naar boven |
|
 |
Amy Gouden lid

|
Geplaatst: Zo 16 Sep 2007 13 Onderwerp: |
|
|
Ergens kan ik er wel inkomen omdat een hoestsiroop een kalmerend effect heeft en de hoest(is een prikkeling,een kramp)stilt.
L-Carnitine en magnesium samen gebruik ik nu 2,5 jaar en langzaam aan krijg ik ook meer energie maar ge moet wel veel geduld hebben.
Te veel energie ineens is bij mij ook niet aangewezen want dan schiet mijn immuunsysteem in werking met gevolg dat ik de dag erna koortsig en verkouden ben ,mijn ogen niet kan openhouden van vermoeidheid en een zeer zwaar gevoel in mijn hoofd heb en die dag niets kan doen.
Ge moet een evenwicht zoeken,luisteren naar uw lichaam,uw energie spreiden over heel de dag en dat gebeurt met vallen en opstaan en is voor iedereen anders.
Antidepressiva wordt gegeven als spierontspanner maar doordat het mijn blaasspier te veel ontspande kon ik mijn water niet ophouden en is dat voor mij niet aangewezen.
Ge ziet hetgeen voor de ene goed is ,is dat niet voor iemand anders.
Eén keer per week ga ik naar de hydrotherapie en tot hiertoe hebben mijn spieren daar het meeste baat bij. _________________ Begin de dag met een goed voornemen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Chrisje Forum Lid
|
Geplaatst: Zo 25 Okt 2009 22 Onderwerp: guaifenesin protocol |
|
|
Hallo
Ik heb het boek van Dr. St. Amand, what your doctor may not tell you about fibromyalgia' gelezen en ben ermee gestart.
Ik neem Guaifenesin (Mucinex) sinds 28 september.
300 mg twee keer per dag.
Ik heb de dosis sinds gisteren verhoogd. 's avonds neem ik nu 600mg.
Ik ben blijkbaar een vlugge responder. Na 4 dagen begon ik de werking te voelen: pijn, vermoeidheid, depressief.
Is nu beter, maar nog niet volledig gedaan. Enkel mijn hoofdpijn blijft nog erg aanhouden. Wat normaal is.
Het Guaifenesin protocol is, vooral in het begin, zwaar.
Maar de aanhouder wint.
Ik voel, vooral in mijn nek en schouders, al een verbetering. Alles zit al wat losser.
Zelfs mijn gehoor is erdoor verbeterd. Ik heb mijn hoorapparaten niet meer nodig. Ik kan ze momenteel zelfs niet verdragen: teveel lawaai.
Het is wel belangrijk dat je het protocol strikt volgt.
D.w.z. GEEN SALICYLATEN gebruiken anders blokkeert de werking van Guaifenesin. Ook is het belangrijk de juiste Guaifenesin te gebruiken.
Er is veel verschil in.
Mijn ervaring is dus nog kort, maar als je meer info wil stuur je maar een mailtje.
Groetjes
Chris |
|
| Naar boven |
|
 |
Chrisje Forum Lid
|
Geplaatst: Ma 26 Okt 2009 17 Onderwerp: guaifenesin protocol |
|
|
Hallo
Nog wat extra informatie ivm het Guaifenesin Protocol.
Het is niet in een paar woorden uit te leggen.
Hieronder vind je twee websites:
de 1ste is de officiële website van Dr. St. Amand
de 2de is de Engelse website, maar deze mensen staan wel in contact met Dr. St Amand.
http://www.fibromyalgiatreatment.com/
http://ukfmsguai.tripod.com/
Geïnteresseerden kunnen misschien eens een kijkje nemen.
Voor vragen mag je me altijd mailen. Ik heb ook nog niet zo veel ervaring, maar ik doe mijn best.
Ik heb informatie ivm met mijn dosis doorgekregen van Claudia (assistente van Dr. St. Amand).
Ze zijn daar echt heel behulpzaam.
Groetjes
Chris |
|
| Naar boven |
|
 |
Chrisje Forum Lid
|
Geplaatst: Di 29 Dec 2009 14 Onderwerp: guaifenesin protocol |
|
|
Hallo allemaal
Eerst en vooral een zalig Kerstmis en een gelukkig nieuwjaar.
Ik ben nu ongeveer 3 maanden bezig met Guaifenesin.
Voor geïnteresseerden een kort verslagje:
Ik neem nu 1200mg Mucinex per dag (600mg 's morgens en 600mg 's avonds).
Het is niet gemakkelijk, maar ik voel dat er stilaan beterschap komt.
Ik heb periodes met veel pijn en enorme vermoeidheid, maar ook dagen dat ik me super voel.
Mijn spieren worden ook geleidelijk aan soepelder.
Ik geloof dat het werkt, maar het heeft tijd nodig.
Dit schrijft Dr. Amand ook in zijn boek.
Groetjes
Chris |
|
| Naar boven |
|
 |
|